لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
نه نه نه ! از باختن در اروپا خسته نیستم ، از فروتنی خسته ام!

نه نه نه ! از باختن در اروپا خسته نیستم ، از فروتنی خسته ام!

جی جی بوفون احساس می کند یوونتوس ایمانی متفاوت به لیگ قهرمانان دارد، اما این به معنای اعتماد به نفس بیش از حد نیست.

 

او در کنفرانس خبری پیش از دیدار با سویا به خبرنگاران گفت:

 

نقش کاپیتان در آستانه ی چنین رقابتی مشابه نقش تمام بازیکنان دیگر است، چرا که چه خوب و چه بد، این تیم از بازیکنانی با تجربه ی بین المللی مشخص تشکیل شده است، نیازی نمی بینم که اهمیت این بازی ها را پررنگ کرده و یا طریقه ی برخورد با آن را به کسی یاد بدهم. مطمئنا یوونتوس با این تیم سرشار از تجربه است، پس تنها نقش من این است که جلوی موقعیت های گلزنی را بگیرم، امیدوارم تا جایی که می توانم موفق باشم!

 

بوفون تا به حال هرگز قهرمان لیگ قهرمانان نشده، اما آیا این رویا امسال بیشتر از هر سال دیگری در دسترس است؟

 

می خواهم تاکید کنم که این رویا متعلق به من نیست، این رویای یووه، تمام بازیکنان، باشگاه و دنیای یووه است. در نهایت، یوونتوس از زمانی که من دوران حرفه ایم را شروع کرده ام نتوانسته قهرمان این تورنومنت شود. هر دوی ما در تمام این مدت به دنبالش بودیم و می خواهیم با هم این رویا را محقق کنیم. من به قدری به یوونتوس علاقه دارم که اگر کس دیگری (قبل از من) جام را بلند کند، به همان اندازه خوشحال خواهم شد.

آیا از باختن در لیگ قهرمانان خسته شده ام؟
 نه، نه ،نه! اگر این طور پیش رفته، من و ما سزاوارش بوده ایم. من از این همه فروتن بودن خسته ام! باید بیشتر تلاش کنم، همه ی ما باید بیشتر کار کنیم، چرا که واضح است آچه تا به حال انجام داده ایم کافی نبوده است. از آنجایی که به نظرم هر ورزشکاری تا روز آخر می تواند پیشرفت کند، ما می توانیم به عنوان تیم و نیز به شکل انفرادی پیشرفت کنیم.

 

جیجی ادامه داد:

 

در مقایسه با سالهای پیش، ما به لطف فینال دو سال پیش و بازی یک هشتم نهایی که شاید خیلی به چشم نیاید با اعتماد به نفس متفاوتی به مصاف این رقابت ها می رویم، اما این واقعیت که ما بایرن مونیخ را مجبور به بازی در وقت اضافه کردیم نشانه ی سطح بالای رقابت پذیری ماست. فکر می کنم ما در تابستان بیش از پیش بهبود پیدا کردیم، اما اینکه بگوییم یوونتوس مدعی لیگ قهرمانان است کمی تکبرآمیز است. وقتی چنین رقابتی را شروع می کنید، می دانید که حداقل سه و یا چهار تیم به اندازه ی شما قدرتمند هستند. در چنین وضعیت هایی، شانس و اتفاقات خاصی که در راهتان قرار می گیرد، تعیین کننده خواهد بود.

 

بوفون افزود:

 

ما پرشور هستیم و بسیار مشتاقیم، اما با این اندیشه که خودمان را جزء مدعیان بدانیم، این رقابت ها شروع نخواهیم کرد. ما خودمان را تیمی بسیار خوب می دانیم که در طول سفری بوده و حالا در بازار نقل و انتقالات حتی از گذشته هم قوی تر شده است. وقتی آدم های فوتبالی یووه را بین مدعیان احتمالی لیگ قهرمانان می دانند، معنادار است. به نظر من این نتیجه ی دو سال قبل و استراتژی نقل و انتقالات این فصل است.

 

کاپیتان در پایان گفت:

 

واضح است که کسانیکه فوتبال را می فهمند، یوونتوس را نادیده نمی انگارند. ما این را می دانیم، با این حال با کمال صداقت می دانیم که برای تکرار عملکرد قدرتمندانه باید کاملا معقول و فروتن باشیم، چرا که تیم های بسیار کمی می توانند با اعتماد به نفس بیش از حد به این رقابت ها بیایند. سطح مسابقات به قدری بالاست که هر لحظه می توانید مجازات شوید. تجربه یعنی شما پیش از این هم در معرض هیجان بالا، احساسات و آدنالین بوده اید، پس می دانید که قرار است با چه چیزی مواجه شوید.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: